جلوگیری از کپی کردن محتوا
 

الگوریتم ان دریایی گوگل چگونه با ی محتوا مقابله می‌کند؟

یک دریای پهناور را در نظر بگیرید. در این دریا، کشتی‌های مسافربری، باربری، تجاری و. مختلفی روی سطح آب شناورند. هرکدام از این کشتی‌ها برای اینکه بتوانند در حوزه فعالیت خودشان به خوبی عمل کنند، سعی دارند سوخت بیشتر و با کیفیت‌تری به موتور خانه برسانند.

اما در این بین، چند کشتی دریایی هم هستند که به جای فعالیت عادی، تصمیم گرفته‌اند که به سوخت بقیه کشتی‌ها دستبرد بزنند و از آن برای ادامه کارشان استفاده کنند.

 

 

در مثال بالا، دریا همان دنیای وب است. کشتی‌ها سایت‌ها هستند و سوخت آن‌ها برای رقابت، محتوایی است که روی سایتشان قرار می‌دهند. کشتی‌هایی هم که به جای خرید یا تولید سوخت، سوخت کشتی‌های دیگر را می‌ند، همان سایت‌های سارق محتوا هستند.

حالا یک سازمان نظارت‌کننده روی این دریای پهناور - یعنی گوگل - برای جلوگیری از ی و مقابله و با ان دریایی، دست به کار می‌شود. نتیجه این دست به کار شدن‌، الگوریتم Pirate یا همان دریایی گوگل است. در این مقاله با ما همراه باشید تا Pirate را بشناسیم و ببینیم که گوگل این بار برای مقابله با خرابکارها دست به چه اقداماتی زده است!

 

الگوریتم دریایی گوگل یا Pirate چیست؟

رابطه الگوریتم ان دریایی و ی دریایی یکی از این الگوریتم‌های مهم گوگل است که در سال 2012 معرفی و در سال 2014 به‌روزرسانی شد.جلوگیری از کپی کردن محتوا

وظیفه الگوریتم pirate، شناسایی محتوای ی (یا همان کپی) است!  

این الگوریتم، برای مبارزه با نقض قانون کپی‌رایت آمده است و با هر نوع محتوای کپی یا ی برخورد می‌کند.

 

الگوریتم Pirate چه محتوایی را از نتایج گوگل حذف می‌کند؟

بیشتر مواقع زمانی که حرف از محتوا می‌زنیم، ذهن مخاطبان به سمت مقاله‌های متنی می‌رود. اما منظور از ما از حذف محتوا به دست الگوریتم دریایی، فقط محتوای متنی نیست. تمرکز اصلی این الگوریتم بیشتر روی محصولات و محتوای غیر رایگان است تا محتوای رایگانی که الگوریتم پاندا می‌تواند آن را شناسایی کند.

به طور کلی انواع محتوایی که این الگوریتم می‌تواند برای حذف صفحه آن از نتایج اقدام کند عبارتند از:

    تصویر
    متن
    ویدیو
    صوت
    محصول

این یعنی شما برای تصویر، محتوای متنی و حتی محصول دانلودی و غیر دانلودی خودتان هم می‌توانید به گوگل شکایت کنید و گزارش کنید که سایت دیگری با این محتوای به سرقت رفته از شما، در نتایج رتبه دارد.

نمونه‌ای از نتیجه شکایات که به تازگی در سطح وب فارسی اتفاق افتاد، سایت معروف p 30 download بود که به صورت ناگهانی و یک شبه، رتبه تمامی کلمات کلیدی خودش در سطح وب را از دست داد و با افت شدید ترافیک روبرو شد. در حال حاضر هم فقط در صورت جستجو نام برند این سایت، آن را در نتایج گوگل پیدا می‌کنید.

دلیل این اتفاق شکایت‌های پی‌در‌پی سایت‌های فارسی و غیر فارسی از آن، به دلیل انتشار محصولات دانلودی آن‌ها به صورت رایگان بود. این محصولات بیشتر نرم‌افزارهای دانلودی مثل فتوشاپ، دانلود منیجر‌ها و همینطور بازی‌های غیر رایگان خارجی بود.

در ادامه درباره گزارش محتوای کپی به گوگل صحبت خواهیم کرد، ولی قبل از آن، اجازه دهید مقایسه‌ای بین قبل و بعد الگوریتم Pirate داشته باشیم.

Source: www.novin.com


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها